Assalamualaikum

assalamualaikum

The Best Song

Tuesday 19 June 2012

Ini Yang Dikatakan Jodoh Dari Allah S.W.T...

Assalamualaikum teman-teman sekalian...rasanya dah lama xupdate blog ini kn...
Hari ini aku nak bercerita tntg jodoh di tangan tuhan..Jodoh aku dgn suamiku ... Al...kisah...=)

Kisah perkenalanku bermula pada tahun 2009....sebelum itu pada 2008,aku berkenalan dgn seorang rakan di pusat tusyen titian jaya...amk klas english katakan.hihhi . Nak dijadikan cerita time aku thun dua kt UMT..dia msuk UMT jgk pada 2009..sbgai junior aku lah ni..kami bertemu kmbali stelah lama aku mncri2. Sejak dr itulah dia slalu pggil aku kakak iparnya n bkata ingin jadikan aku kakak iparnya, sdgkn aku fobia utk bcnta n xpcya lg pada lelaki..

Pada bulan puasa 2009... dia ajk aku g main bowling KB MALL ... katanya nk knlkn abg dia pada aku..aku ni dipksa gle..g lah jgk..mmg time jmp tu..hurmm..aku tgk biasa je abg dia..yelah aku time tu benci sgt lelaki.hihihi..lelaki suka tipu aku ni.. spnjg bmain aku xtgr pun dia...dia blh tnye pada adik dia knp aku smbg... aku tau dia tu dh berpunya... Malam tu,...nth mcm mna dia blh sms aku..kes dpt no dr adik dia lah ni...plik jgk aku..ada mkwe tp msg2 aku..sllau mms gmbr dia kt aku..aku xnk pun..xla hnsme mna bg ku time tu lah kn.hihihih... aku ni lyn jela kwn2...

Blh dikatakan kerap sgt dia mms gmbr dia smpai kn pagi rya anta gmbr dia..tergelak2 aku...Tibalah time raya dia slalu msg2 n ajk dtg rumh jln2...aku g lah kn...sblm tu dia dh mai umh aku ..umh aku sllau buat open house hri raya ke 3..jadi..g lah umh dia sbgai blsn raya.tp aku xsgka..dpt crita dr adik dia yg mak dia bkenan pada aku n bkata pada si dia " umi ske dia..baik plih org klntn jgk lah..xpyhla org luar tu"... aku dgr crita ni aku glk jelah..sbb slalu sgt org2 tua kata gtu..bkenan2 aje ..

Slps 2mggu rya aku balik ke UMT reddy nk exam final ni thun dua..Dia slalu ym aku n buzz dgn nada muahh..bosan jgk aku...ada jgk dia tnye aku sudahkah aku bjmp plhn hti aku..sbb sblm2 ni aku ada kata aku xpcya lg pada laki..kalau nk pun..nk nikh trus n cri mcm abah aku... aku msg2 dia pun xsgt dia pun dh bpunya... rupa2nya dia duk ym kerap dgn aku rupanya dia dh clash dgn awek tu..awek tu curang dgn dia...pkwe bru girl tu kol dia mrh2 n kata jgn ggu lg lah..mcm2lah.... so lps smggu tu... bru lah dia terus trg dgn aku utk couple..hurm...tiem tu dia duk bljr jauh..kt medan indonesia...aku ckp aku xnk trima..aku xske n tkt nk bcnta lg...kcwa dia..ihhihi pujuk punya pujuk aku cubalah trima slow2...so bcntalah jrk jauh..sorg msia sorg indonesia..jmp jrg2...

Tp sepanjg bkenalan kami tu time dia dh bpunya aku plik..dh bpunya tp msg mms aku..rupa2nya dia kata mkwe dia time tu dh buat prgai tp dia diam je..n time tu nth knp dia bkenan dgt2 dgn aku.hhahaah... slalu jgk kol...lmbut je suara..tp arghhh tiem tu hati aku keras..sbb aku ni mnja kalau bcnta...hhiihi kalau dh syg..mmg syg gle2...amk brt dll lah kn..

bgtulah ceritanya...adik dia belagakn aku dgn abg dia...aku xnk..last2 smua bkenan pada aku...so trima jelah...tp org kata spnjg 3tahun knl dia...pahit manis stiap pkara tjadi tu lumrah lah..ktita kena kuat hadapi sgalanya... smpai lah aku tmt bljr kami bertunang....lps btunang cbrn kuat lg .... n skrg sah mnjadi suami aku..dugaan ttp kami hadapi dgn tbh kena kuat...apapun terjadi datangnya dari Allah S.W.T ...kte sbgai hambanya hnya mampu berdoa mohon yg tbaik buat kte smua....

bgitulah cerita bkenan kami..jodoh...nk cerita detail xblh lah kn.hihihi..lth tgn dh ni..yg mna knl2 aku je blh aku crita detail lg.hihihi.xlgkp mna pun crita dlm ni...so....bg yg dh khwin..smga bkekalan bhgia slalu...hdpi sgla dgn tbh... yg blm khwin..cpt2 khwin..jgn bkepit aje..nnti dosa byk...nikmt pkhwinan tu nnti xda...hihihi...

aku bru tahu knp dia xbg jmp bdua2an..xblh kuat jmp..xblh slalu gyt 24 jam...dll lg lah...smua tu dosa..n pastinya ble nikh nnti kte dh borink nk buat smua tu...n skrg bru aku phm n bersyukur sgt2..sbb aku puas merasai nikmt di laam rumh tgga berdua2an...blh pimpin tgn time jln2...itulah yg dikatakan nikmt alam rumh tgga kerna dh halal...yg blm halal jgnlah lakuknnya ye....

stakat ni jelah cerita ku..ngntuk dh..muahhhhhh
gambar2 kngn.hiihi








  Kat bawah ni gambar time betunang...hhih

  n skrg sudah berkahwin..sah..halal sudah.
akad nikh bertemakan putih...sanding..merah,gold n silver..bju gold xda plak dgn aku.hiihi

Akad nikh..



 




yg last ni pula mjlis bertandang (menyambut menantu)..biru...


So...stakat ni je celoteh aku...lth dh..xblh byk2..hiihih..sekian dr ku..muahhhhh asmkm


No comments:

Post a Comment